Image and video hosting by TinyPic Blog culinar pentru cele/cei care invata sa gateasca dar si pentru cele/cei care au deja experienta in bucatarie

duminică, 27 mai 2012

Prajitura cu foi de napolitane si blat de pandispan

Nu e o prajitura perfecta ca aspect... e prima oara cand fac acest gen de prajitura si sper ca asta e o scuza :))  Nu, nu este dar nu sunt la un concurs gen Master Chef asa ca imi permit sa postez orice pe blog. :)  Reteta e inspirata de pe un site numit '' Simplu feminin'' iar reteta de acolo era mai bogata in ingrediente si gusturi. Nu e exact ca cea de acolo fiindca nu am avut toate ingredientele, ori nu am vrut eu sa le pun.
  Mai jos veti gasi reteta asa cum am facut-o eu iar daca vreti sa faceti reteta originala sau numai sa o vedeti, va invit sa intrati pe acel site. Prajitura o veti gasi sub denumirea de '' Prajitura cu foi de napolitana si blat bogat si aromat''. Fiindca nu e identica cu cea de acolo, mi-am si permis sa schimb putin titlul.
    Ca sa faceti prajitra va trebuie :
    Pt.blat : 6 albusuri de ou, rahat colorat, 200 h zahar, 4 lg generoase de faina, un plic praf de copt, un praf de sare,  coaja rasa de la o lamaie, esenta de vanilie.
Pe langa blatul de pandispan va mai trebuie si doua foi de napolitane.
  Pt. crema : 6 galbenusuri , 150 g zahar, 250 g unt (personal mi se pare putin cam mult dar nu m-am riscat sa pun mai putin), esenta de vanilie.
  Pt. glazura : o ciocolata amara , un cub de unt sau putin ulei. Eu am pus cate putin din fiecare.
    Metoda de preparare:
  Pentru blat batem spuma tare cele 6 albusuri cu un praf de sare. Faina se amesteca cu praful de copt. Rahatul colorat se taie cuburi mici iar lamaii i se rade coaja.
  Dupa ce am batut albusurule spuma se adauga coaja de lamaie amestecand usor cu o spatula de silicon de jos in sus. Urmeaza sa punem faina putin cate putin amestecand cu aceleasi miscari. Rahatul e ultimul si procedam la fel cu el . Compozitia rezultata se pune intr-o tava medie  (30X20 ) tapetata cu hartie de copt si se da la cuptor pana cand blatul s-a copt.
   In acest timp ne apucam de crema. Galbenusurile se amesteca la bain marie cu zaharul pana cand acesta s-a topit si s-a dublat in volum. Se ia de pe aburi , se adauga esenta de vanilie si se lasa la racit.Cat timp galbenusurile se racesc, se mixeaza untul pana se face ca o crema. Aruncati apa de la unt ce va aparea la un moment dat. Cand crema de galbensuri e rece se adauga peste unt si se mixeaza pana cand s-a omogenizat.
   Pe o tava potrivita se pune prima oara o foaie de napolitana (atentie, acestea probabil ca trebuie taiate dupa marimea pandispanului) , se intinde jumatate din crema, se pune pandispanul, apoi ce-a de-a doua jumatate de crema, si ultima ce-a doua doua foaie de napolitana. Se preseaza usor prajitura, se acopera cu o hartie de copt iar peste prajitura se pune ceva greu (asta pentru a se lipi bine prajitura). Eu am pus tava in care am copt blatul iar in tava ce mi-a venit la mana si a fost mai greut. Se da asa la frigider si se tine cel putin cateva ore daca nu chiar peste noapte. Dupa acest timp se topeste ciocolata la bain marie impreuna cu untul , se stropeste prajitura si se mai da pentru o vreme la frigider sau cateva minute la congelator. Nu uitati de ea acolo   :)   !  (daca alegeti congelatorul)
   Cam asa va arata:
   
    E buna , dar nu  recomand celor cu probleme cu fierea sa manance mai  mult de o felie, doua deodata, deoarece s-ar putea sa pice greu crema cu unt.
  O duminica placuta in continuare!

29 comentarii:

Adina spunea...

Ceva nou, imi place !:D

Stefy spunea...

mai ai o bucatica si pentru mine??!! arata super bine!!!

DiaMar bucataria galbena spunea...

Frumoasa prajiturica.O seara buna!

Simona spunea...

Si eu am pe lista prajitura asta!!! Minunat arata!
Pupici

Cristina spunea...

Perfecta pentru cafeluta mea, de dimineata...

Lia Maria Grozi spunea...

Arata tare bine si gustul trebue sa fie pe masura:)pana am sa o incerc si eu;)servesc de la tine o bucatica ;;)multumesc :-*

Dorina spunea...

Mie imi place cum arata , foarte faina ideea . Desi , nu cred ca ma mai bag la creme cu unt in urmatoarea perioada .

Ramona Alina spunea...

Mmm...ce bun...ar trebui sa te pregãtesti de Masterchef...mai sti?

Anonim spunea...

Si mie imi place cum arata , asa ca lasa scuzele !!! ;)

Bucate Apetisante spunea...

Multumesc Adina, si noua ne place prajiturica.

Bucate Apetisante spunea...

Stefy, Dia, multumesc frumos!

Bucate Apetisante spunea...

Simona,sa o faci ca e buna.

Bucate Apetisante spunea...

Cristina, Lia , va multumesc de vizita!

Bucate Apetisante spunea...

Ramona,in nici un caz nu ajung eu acolo.
Chiar daca m-as duce,nu as trece nici de prima faza :))

Bucate Apetisante spunea...

Adina, esti o scumpa. :) Ma bucur tare ca iti place :-*

Smaranda spunea...

Pare o prajitura tare bogata! Probabil si gustul e la fel.

Zi frumoasa!

Bucate Apetisante spunea...

Asa e Smaranda. :)
O seara frumoasa sa ai!

Alice Kitchenette spunea...

Arata super bine, imi place combinatia. ;)

Bucate Apetisante spunea...

Multumesc Alice ! Si noua ne place. :)

Maya spunea...

Ce bunatate! De copil am mîncat asa ceva, facea o matusa de-a mea! Nu am mai mîncat de ani de zile!
Arata fantastic!

Bucate Apetisante spunea...

Multumesc Maya, a fost buna cu adevarat si de multe ori cred ca retetele vechi sunt de 1000 de ori mai bune decat unele noi. :)

Adela Zilahi spunea...

Arata minunata, eu nu am ,, gretuti ,, la cele cu unt :) sper sa nici nu am!! Pupici!

Bucate Apetisante spunea...

Multumesc Adela :)

The Wandering Oltean spunea...

A iesit exact asa cu trebuie.. Nu asi zice nu la vreo jumatate de tava :)

Adina spunea...

Te apreciez si te premiez cu un premiu virtual!;))
Te asteapta la mine pe blog !
Pupici !:-*

Unknown spunea...

Superba, si cred ca extrem de gustoasa!

Bucate Apetisante spunea...

Da, a fost buna.Dupa pranz, e excelenta.

Anonim spunea...

o sa o pregatesc si eu arata foarte bine

Bucate Apetisante spunea...

Multumesc Anonim, sper sa-ti placa.
Atentie, crema e cu unt, nu le place tuturor.Dar cred ca ai citit reteta... :)

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} ~x( b-( x( =)) @};-

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...