Image and video hosting by TinyPic Blog culinar pentru cele/cei care invata sa gateasca dar si pentru cele/cei care au deja experienta in bucatarie

miercuri, 9 martie 2011

Sarmale in vas roman

Zilele astea am fost ocupata cu o mica aranjare a blogului si nu am apucat sa postez reteta.Am inceput sa fac sarmale cam de cand am acest vas de lut cunoscut si sub numele de vas roman.
Prefer sa fac sarmalele in acest vas fiindca il bag la cuptor si nu mai am treaba cu el decat peste o ora.
Sa vedem ce ne trebuie pentru sarmale si cum le facem in acest vas, sau oricare altul.
Avem nevoie de :
  1 varza murata mare sau 2 mai mici , cel mult o jumatate de pahar cu zeama de varza, carne macinata mixta vreo 300-400 gr., sare, piper, putin cimbru, orez (eu am pus cam 100-150 g ) ,1-2 oua, putina vegeta, sos de tomate si/sau 1 conserva de rosii cuburi, 2 cepe, 2-3 frunze de dafin, putina boia, apa.
Prepararea:
Se desface varza murata foaie cu foaie.Se aleg cele bune, frumoase si se pun deoparte. Cele care sunt rupte si mai uratele le tocati si le puneti pe fundul vasului, le asezati astfel incat sa  formati un fel de covor din varza murata :)
  
Sa nu uit sa va spun ca inainte de a va apuca de sarmale,vasul roman trebuie tinut cel putin 30 min. in apa.
 Dupa ce am aranjat varza in vas ne ocupam de umplutura sarmelelor care se face din: carnea macinata, orez, sare, piper, cimbru, o ceapa tocata marunt ,vegeta si oua. Se amesteca bine toate acestea intr-un bol.
Se ia fiecare frunza de varza si punem in mijlocul ei putina umplutura. Le impachetam roluind foaia de de varza iar apoi  indesam inauntru lateralele cu degetul aratator.
Atentie, sarmalele nu trebuie stranse prea tare ca apoi cand se va umfla orezul ,se vor crapa,dar nici prea usor fiindca se vor desface:
   Procedati asa cu fiecare frunzulita de varza si le asezati frumos in vas:
     Cand ati terminat cu ele turnati apa pana la nivelul lor, zeama de varza (daca e foarte sarata, puneti mai putin de jumatate de pahar), eu am pus in faza asta si putina pasta de tomate si frunzele de dafin. Am mai pus si deasupra si printre sarmale putina varza tocata dar nu e neaparat.
Puneti capacul la vas si bagati la cuptor pentru inceput o ora la 170-180 grade.
Dupa o ora, scoateti vasul si aruncati peste sarmele un rantas facut in prealabil (cea de-a doua ceapa fripta in ulei, dupa care se pune putina boia si la care eu am adaugat si conserva de rosii cuburi). Aveti grija sa puneti din acest rantas cam peste tot in vas.Sau puteti scutura usor si putin vasul pentru omogenizarea rantasului.
Mai bagati la cuptor aprox. inca 1 ora sau pana cand sarmalele sunt facute.Eu de obicei le mai las in cuptor si inca vreo 10 min. fara capac dar din nou,nu e obligatoriu acest lucru.
   Se servesc cu smantana,sunt si mai gustoase.

Pofta buna!

9 comentarii:

felis spunea...

Mi s-a facut pofta de sarmale... Ce bune trebuie sa fie!!

Recetas Fáciles y Rápidas spunea...

Estupenda receta, muy curiosa para mi, tiene que estar buenísimo.

Bucate Apetisante spunea...

Sunt bune,ca toate sarmalutele de altfel :)

Bucate Apetisante spunea...

Ciao Julia,''Sarmale'' es una receta de carne con repollo.Es muy bueno!

Unknown spunea...

vai ai mila....sarmalele sunt preferatele mele, as manca oricand dimineata pranz si seara

Bucate Apetisante spunea...

:)) Si eu la fel!

las recetas de mar spunea...

La carne con repollo, no la he probado nunca, me imagino que ha de estar buena, verdad????

Te ha quedado fabulosa.

Encantada de conocerte, te invito a seguir mi blog.

Un abrazo.

Bucate Apetisante spunea...

Chucrut es en realidad, pero ''Google Translate'' ha encontrado a mí, no traducir la palabra en español desde el principio.
Gracias por el comentario y visita.

andrada`s kitchen spunea...

Offf ce minunatie..vai ce bune ar fi vre-o doua sarmale azi..

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} ~x( b-( x( =)) @};-

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...