Image and video hosting by TinyPic Blog culinar pentru cele/cei care invata sa gateasca dar si pentru cele/cei care au deja experienta in bucatarie

duminică, 24 aprilie 2011

Cozonac cu rahat

Incep prin a va ura ''Paste fericit'' in continuare alaturi de familiile voastre si toti cei dragi.
 Cozonacul din poza nu era planificat , initial am zis ca nu fac anul acesta de Paste cozonac. Dar m-am razgandit intre timp si atunci am inceput sa caut o reteta buna. Mi-am amintit ca mi-a fost recomandata odata reteta de cozonaci a Gabrielei Cara. Si iat-o pusa in aplicare, poate cu mici-mici diferente.
Eu am facut numai unul asa ca ingredientele de mai jos sunt pentru una bucata cozonac.
Deci, ingredientele ar fi : 500 g faina 000 ,  drojdie 25 g, 250 ml lapte, 125 g zahar, esenta de vanilie, 3 galbenusuri, jumatate de lingurita  de sare si 100 g unsoare ( adica 50 g unt topit si 50 g ulei).
Pentru umplutura eu am folosit rahat colorat.
  Prepararea:
    Dupa cantarirea ingredientelor, am inceput sa le pun la un loc.
 Am cernut cele 500 grame de faina intr-o bol incapator. Am incalzit laptele in care am adaugat zaharul. Cand s-a topit zaharul, am luat laptele de pe foc si am adaugat si esenta de vanilie.
    Cubul de drojide l-am pus intr-o canita, am stropit-o putin cu laptele cu zahar si am pus-o in acelasi bol cu faina. Apoi am presarat peste ea faina cat sa o acopere.
Am lasat asa vreo 10-15 minute timp in care am frecat bine galbenusurile cu un praf de sare pana au ajuns ca o crema.
Le-am pus peste faina, la fel si laptele si am inceput sa framant cu mainile pana ce toate ingredientele s-au adunat ca o coca. Atunci am inceput sa-mi dau cu unsoare pe maini si sa framant in continuare.Am procedat asa pana am terminat toata unsoarea dar de framantat am tinut neaparat sa se framante aluatul cel putin 30 minute asa ca in reteta originala. Norocul meu a fost ca am avut si un ajutor, cand am obosit a trecut ajutorul de bucatar la treaba  :-)
      Dupa cele 30 min de framantare l-am lasat la crescut in bolul lui timp de aprox. 1 ora si 30 minute acoperit cu doua prosoape de bucatarie si tinut intr-un loc cald.
Dupa acest timp se scoate din bol si se intinde pe suprafata de lucru bine unsa cu ulei si se imparte in doua bucati. Se intinde fiecare bucata de aluat, se umple cu rahat, nuca sau mac si se roluieste.
Cele doua roluri de aluat se impletesc si se pun in tava pentru cozonaci acoperita cu hartie de copt unde se lasa la crescut inca vreo 40 min.
Dupa aceea se unge cu ou batut si se da la cuptor la aprox. 160 grade. Asta e partea care mie nu-mi place cand fac cozonaci, de fiecare data imi da batai de cap temperatura la cuptor care mereu mi se pare ca nu e buna.Va sfatuiesc sa bagati temperatura la cuptoarele voastre atat cat credeti voi, sa va luati  dupa cat il cunoasteti voi ca arde sau nu. E dificil, dupa parerea mea, sa precizezi o temperatura la cuptor care sa fie buna si valabila pentru toate cuptoarele din toate casele.
     Cand e gata (il puteti testa cu scobitoarea) se unge la suprafata cu miere sau apa cu zahar.
Eu l-am uns cu apa cu zahar:


    
   Spor la facut cozonaci!

5 comentarii:

Maya spunea...

Foarte pufos arata cozonacul tau!
Sarbatori fericite!

Bucate Apetisante spunea...

Multumesc Maya, reteta este minunata.
Sarbatori fericite si tie!

Anonim spunea...

trebuia sa pui nuca,stafide si cacao

Anonim spunea...

felicitari pentru cozonac.nu oricine il poate face.inmoaie stafide in esenta de rom si punele in cozonac alaturi de cacao.

Bucate Apetisante spunea...

Multumesc Anonim de apreciere.
Data viitoare voi face si asa cum mi-ai sugerat :)

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} ~x( b-( x( =)) @};-

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...