Image and video hosting by TinyPic Blog culinar pentru cele/cei care invata sa gateasca dar si pentru cele/cei care au deja experienta in bucatarie

duminică, 11 septembrie 2011

Prajitura cu crema ganache

Reteta este de pe blogul lui Flory, ''Retete fel de fel''. Nu arata exact ca prajitura ei fiindca nu am avut suficienta crema sa fac acele moturi dragute si a mea este mai ''zapacita'', in sensul ca este mai aerat blatul nu asa batut ca al lui Flory iar crema pare mai moale, dar este aceeasi reteta.
Iubitorii de ciocolata o vor adora.
    Ca sa faceti prajiturica veti avea nevoie  de:
        Blat:  3 lg faina, 2 lg de amidon, 2 lg de cacao, 1 lgta praf de copt, 6 oua, 6 lg de zahar, un praf de sare.
     Crema: 500 ml frisca  (eu am avut doar 400 dar mai bine folositi  500 ml ), 300 g ciocolata amaruie (cu continut mare de cacaco, Primola are 55% ,  eu am avut aprox. 200 g si ciocolata dulce,normala, nu amaruie) , esenta de rom.
      Sirop:  350 ml apa, esenta de rom si 4 lg de zahar.
Preparare:
        Daca va grabiti asa ca mine, va sugerez sa incepeti cu crema.Eu asa am procedat insa reteta prajiturii o voi scrie asa cum a facut-o ''mama'' ei.
Pentru blat: se separa ouale , albusurile se bat spuma si in timp ce bateti albusurile adaugati pe rand cele 6 linguri de zahar. Dupa ce ati incorporat tot zaharul in albusele batute, se adauga galbenusurile pe care le-ati amestecat cu un praf de sare. Eu am folosit mixerul pentru a amesteca galbenusurile in compozitie de aceea ma gandesc ca blatul meu a iesit mai aerat decat al lui Flory. Va sfatuiesc sa folositi o paleta de plastic sau o lingura de lemn. Utilizati mixerul doar pana cand s-au batut albusele spuma si s-a topit zaharul in ele.  Puneti apoi cacaua cernuta, din nou amestecati usor cu miscari lente de jos in sus.
 Urmeaza faina pe care ati amestecat-o cu praful de copt si amidonul. Amestecati cu aceleasi miscari , de jos in sus.
    Puneti compozitia de blat intr-o tava acoperita cu hartie de copt si dati la cuptorul preincalzit pana ce trece testul scobitorii. Aprox. 15-20 minute la 170 grade, in functie de cuptorul fiecaruia.
     Dupa ce s-a copt, lasati blatul la racit:
         
           In acest timp va apucati de preparat crema si siropul.
Crema:  frisca se pune intr-un vas pe foc, cu ciocolata rupta in bucati egale si amestecati intr-una sa nu se lipeasca. Dupa ce s-a topit toata ciocolata dati crema la frigider pentru cateva ore sau la congelator pentru 30 min. Dupa tot acest timp se scoate, se adauga esenta de rom si se bate cu mixerul pana cand isi dubleaza volumul.
Siropul:  Intr-o craticioara pe foc se pune la topit zaharul,se adauga apa iar cand caramelul s-a topit se adauga esenta de rom:

      Il luam de pe foc si in tot acest timp blatul ar trebui sa se fi racit. Se taie pe din doua pe lung (operatiune pe care eu nu o agreez deloc) , si  se insiropeaza blatul de la baza prajiturii.
     Se acopera cu crema care a fost impartita in doua, se pune al doilea blat, se insiropeaza si acesta si cu cealalta parte de crema se acopera prajitura cu moturi (de crema).Asa a facut Flory.
Mie nu mi-a ajuns crema fiindca asa cum am scris si mai sus, nu am avut suficienta frisca si ciocolata de accea am intins a doua parte pe toata suprafata prajiturii si am trasat linii cu o spatula special pentru asa ceva:

        
Am presarat cu bombite de ciocolata neagra (la faza asta nu am facut poze) si gata prajitura. Se da pentru cateva ore sau se lasa peste noapte la frigider, dupa care se poate servi:









Pozele mele sunt de o calitate Slaba dar sper ca v-am convins macar cu una sa incercati reteta ca e tare buna.
Spor la prajiturit!     

21 comentarii:

Anonim spunea...

mie imi place cum arata prajiturica ta ;) ... o zi frumoasa!!!!!!!!!

Antonina Sofia Sociu spunea...

tare apetisant arata!!

FLORY spunea...

Arata tare bine si stiu cat este de buna.Imi place si modul in care ai ornato .Iti multumesc mult ca ai incercat-o si ma bucur ca v-a placut.Pupici si-o duminica frumoasa iti doresc!

Maya spunea...

Arata tare bine, ar trebuie sa ma primesti la tine, si sa ma servesti cu o bucatica. Numai pentru mine nu fac praji de genul asta. Asa ca ma bucur de invitatie :D
Te pup si îti doresc o duminica frumoasa :*

TeoBucatar spunea...

Arata foarte bine trasa cu racleta si crema e preferata mea!

Oana Roxana spunea...

Poate o prajitura ca a ta mi-ar mai schimba dispozitia. :(

Bucate Apetisante spunea...

Cat, multumesc de vizita si o duminica frumoasa!

Bucate Apetisante spunea...

Anto, multumesc.
Chiar e buna,merita incercata.

Bucate Apetisante spunea...

Flory, mie tare mult mi-a placut cum ai facut-o tu dar n-a fost sa fie.
Poate data viitoare cand o fac am din toate ingredientele cat trebuie si reusesc sa-i fac si eu moturi :)
Pupici!

Bucate Apetisante spunea...

Maya, te servesc cu drag. :)
O duminica frumoasa si tie!

Bucate Apetisante spunea...

Teo, si mie imi place tare mult crema aceasta.
E si usor de facut si buna.
O seara placuta!

Bucate Apetisante spunea...

Of Oana,sper sa-ti revii si sa-ti fie bine,orice problema/suparare ai avea.
Te pup si fi tare!

sarah spunea...

prajitura este atat de apetisanta ca m-am gandit sa iti fac o vizita.eu aduc bautura cu bulbuci.de care vrei tu,crede-ma la mine in frigider e raiul carbogazoaselor.pupicei

Bucate Apetisante spunea...

Mmmm...imi place frigiderul tau :))

Daniela Addario spunea...

Ups, am venit la spartul tirgului, dar macar o firimitura mica sa-mi satisfac poftele, tot gasesc eu... macar in chiuveta... Ce praji delicioasa...

Bucate Apetisante spunea...

Am pe tava ultimele doua bucati,asa ca... :)

Dorina spunea...

Degustata ...verdict , delicioasa .

felis spunea...

Cat de apetisant arata!!!

Cristina spunea...

Arata bineee!! Pup

Lady Butterfly spunea...

Nici calitatea pozelor nu mai conteaza cand vad o asa prajitura!

Bucate Apetisante spunea...

Multumesc fetelor de vizita.
Pupici pentru voi!

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} ~x( b-( x( =)) @};-

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...