Image and video hosting by TinyPic Blog culinar pentru cele/cei care invata sa gateasca dar si pentru cele/cei care au deja experienta in bucatarie

sâmbătă, 3 septembrie 2011

Prajitura turnata cu mere ( nr. 2 )


Reteta este preluata de pe  gustos.ro cu mici adaugari facute mine. Acest gen de prajitura cu mere (turnata) l-am mai facut,  sigur ati  facut si voi, numai ca sunt alte gramaje decat cele din reteta  pe care o fac eu si e putin mai inalta, mai ''plina'' si mai pufoasa.
Ingredintele sunt:
     20 linguri pline bine cu faina, 13 lg de zahar , 200 ml ulei, 200 ml apa , 3-4 oua (depinde de cat de mari sunt si de cat de pline vor fi lg cu faina)  1 plic praf de copt, esenta de vanilie toate acestea pentru blaturi. Pentru compozitia de mere va trebuie :  6-7  mere medii, scortisoara si zahar dupa gust, 1- 2 lg de gris.
Prepararea:
      Se sparg ouale , se freaca cu zaharul adaugat putin cate putin, pana se face ca o crema.Apoi se adauga uleiul pe rand si se amesteca pana se incorporeaza.
Praful de copt se amesteca cu faina. Se toarna cate doua linguri de faina peste compozitia de oua si se omogenizeaza, se pune si putina apa apoi si tot asa se alterneaza  cu apa si faina pana se termina.
Ultima care se adauga este esenta de vanilie, dupa gust. Compozitia de blat se imparte in doua.
   Merele se curata de coaja si se dau pe razatoare, pe partea cu gauri mari. Se pune in tigaie la fript cu zahar si scortisoara dupa gust.
  Cand merele sunt calite si au lasat suc se toarna 1-2 lg de gris si se amesteca. Se mai tine pe foc 2 minute dupa care se opreste focul. 
     Acoperiti cu hartie de copt o tava, turnati o parte din aluat si o dati la cuptorul preincalzit , la 170 grade, timp de 10 minute. Dupa aceste 10 minute se scoate tava din cuptor, se intind pe toata suprafata blatului merele, se acopera cu cealalta parte de aluat si se da la cuptor pana ce partea de sus este aurie. Se poate incerca cu scobitoarea:
    
            
        
       Se pudreaza cu zahar pudra cat este calda si se taie cand se raceste, nu ca mine cand a fost calda :)  :
   

      
Serviti va rog o bucata de prajitura.  :)  

21 comentarii:

Antonina spunea...

simplu si delicios!

Bucate Apetisante spunea...

Multumiri Anto!

TeoBucatar spunea...

Imi place cum arata blatul,se vede ca e pufos!Pupicei!

Bucate Apetisante spunea...

Da, asa este,pufoasa. Si eu inca am taiat-o cat era calda si atunci stiti ca se mai ''strange'' blatul.

Dana Mariette spunea...

Foarte faina prajitura asta si-mi place ca-i cu mere!Ador prajiturile cu mere!

sarah spunea...

cred ca-i delicioasa prajiturica ta.n-am facut niciodata dar promit sa incerc.pupicei

Anonim spunea...

imi aduce aminte de copilarie prajiturica ta !!!! ..delicioasa!!!

Bucate Apetisante spunea...

Mariette, si mie imi place prajitura cu mere,sub orice forma :)

Bucate Apetisante spunea...

Sarah, sa o incerci. E buna si iasa garantat.
Te pupic!

Bucate Apetisante spunea...

Si mie Cat imi aminteste de copilarie, nu atat prajitura in sine cat mirosul de mere prajite in tigaie cu scortisoara.
O zi frumoasa!

Oana Roxana spunea...

Eu nu am niciodata rabdare sa se raceasca. ;)) Parca simt aroma de scortisoara. Yummmy!
Pofta mare consumatorilor! :D

Gabriela spunea...

Foarte frumos, sweetie!! Te invit sa iti alegi nuanta favorita a lacului de unghii pe care vrei sa il castigi in giveaway-ul meu de saptamana aceasta : http://adinapup.blogspot.com/2011/09/lacuri-de-unghii-sparitual-pic-heavy-si.html
Te pup!

Lady Butterfly spunea...

Sunt fan prajituri cu mere. Chiar mi-e pofta ca n-am facut de foarte mult timp una. Merele de toamna sunt cam gata, deci cine stie...poate curand incerc reteta ta :)

Maya spunea...

Mi-a adus sotul un saculet cu mere proaspete de anul asta. Mi-a dat de înteles ca ar mînca o placinta cu mere. Dar nu am chef sa fac :D
Trimite o portie si la noi :D

Bucate Apetisante spunea...

Va multumesc de vizita tuturor!

Cristina spunea...

Buna prajiturica!

Bucate Apetisante spunea...

Multumesc Cristina.

Anonim spunea...

Arata supeeerb turnata ta cu mere...felicitari!

Bucate Apetisante spunea...

Multumesc Ruxy, esti o draguta.

Anonim spunea...

care oua ?

Bucate Apetisante spunea...

Da, bine spus :| Eitez reteta de indata.
Multumesc de atentionare, Anonim.

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} ~x( b-( x( =)) @};-

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...