Image and video hosting by TinyPic Blog culinar pentru cele/cei care invata sa gateasca dar si pentru cele/cei care au deja experienta in bucatarie

marți, 18 octombrie 2011

Chifle crocante cu ciuperci...''servite'' cu un sondaj de opinie :)


Inainte de toate va invit sa participati la un sondaj facut de mine pe blog pe care il mai pastrez  doar cateva zile (il gasiti in partea dreapta, sub ''caseta'' cu urmarirea blogului) , un sondaj legat de o problema care ma framanta de ceva timp si anume: duminica se pot coace prajituri sau fiind duminica nu avem voie? Am fost crescuta cu ideea ca duminica nu se coc prajituri dar in timp, vazand ca in alte case nu se respecta asta , am inceput sa-mi pun tot mai des intrebarea daca nu cumva e doar o chestie regionala si nimic religios cu adevarat pe care nu stiu daca sa o mai  respect sau nu... Avand asa putin timp liber la dispozitie nu ajung mereu sa fac prajituri sambata...asa ca mi-ar prinde bine si o duminica de prajituri uneori. Nu sunt eu o persoana super credincioasa dar parca nici nu as incalca  regula acesta daca e ceva de genul ca duminica nu se lucreaza.
  Deci, voi ce credeti, ce stiti, ce respectati ? Va rog sa va exprimati parerea ori printr-un vot in sondaj, ori printr-un post aici ori prin ambele metode  happy  

        Bun, si acum despre ce se vede in poza. Sunt niste chifle crocante, umplute cu ciuperci. Reteta am gasit-o intr-o carte cu aperitive de-a lui Colea dar putin modificata de mine.
 Ca sa le preparati aveti nevoie de:
     chifle (eu am avut 5 ), cateva ciuperci, cascaval, 30 g de unt, 1-2 catei de usturoi (optional) , 2 lg de faina si putin lapte.Va mai trebuie si sare, piper si putin patrunjel uscat.
Prepararea:
      Se iau chiflele si se scobesc in mijloc de miez:

                                 
Separat intr-o tigaie se pun ciupercile (curate de pielita, spalate si taiate cuburi mici)  la fript in unt cu usturoiul trecut prin presa, asta daca ati optat si pentru usturoi. Se frig cateva minute, dupa care se adauga faina, se amesteca bine, se pune si laptele cat cuprinde si se tine pe foc amestecand intr-una pana se ingroasa. Cand s-a ingrosat se adauga sare si piper.
    Din aceasta compozitie se ia cu lingura si se umple fiecare chifla. Peste aceasta se presara cascavalul pe care l-am dat pe razatoare de dinainte si se baga la cuptor la 160-170 grade pana cand acesta se topeste :

        Cand se scot din cuptor  se presara patrunjel verde uscat si daca e pofta mare se pot servi pe loc.Atentie sa nu curga continutul din mijloc pe voi. Acesta se va intari doar dupa ce s-au racit bine.

       Pofta mare va urez!                                                

22 comentarii:

sarah spunea...

1.nu stunt cea mai in masura sa dau sfaturi dar in Biblie Iisus le spune ucenicilor "...si am dezlegat pentru voi sarbatoarea Sabatului"
2.cum adica mai tii blogul cateva zile.sper ca doar te muti pe domeniu privat nu ca fugi si ne lasi.
3.vreau chifleeeee!
pupici

Cristina spunea...

Buna idee!

Dorina spunea...

Sorela , si eu am fost crescuta ca si tine ,:) , in idee ca duminica nu se coace . Eu imi pun alta intrebare insa , de ce sa nu coci prajitura , dar poti sa faci o friptura sau sa coci un cartof .Stiu ca Biblia spune ca a saptea zi e pentru odihna , dar atunci de ce sa nu ne odihnim total :)
Chiflele sunt interesante .

Bucate Apetisante spunea...

Nu,Sarah,nu, sondajul il mai tin cateva zile.Acum vad ca exprimarea folosita de mine e cu doua intelesuri :)
Blogul, atat cat imi permite blogspotul, il voi tine.
Chiar daca nu fac mereu retete noi,o data la cateva zile,saptamani etc tot voi face ceva ce n-am mai gatit si voi avea ce posta.
Pupici si tie si multumesc de parere!

Bucate Apetisante spunea...

Multumesc Cristina!

Bucate Apetisante spunea...

Da Dory, si asta e drept ce zici tu.


Am adaugat o zi in plus la sondaj, poate mai adaug pe parcurs,asta fiindca chiar vreau sa vad parerea oamenilor.

Maya spunea...

Chiflele sînt frumoase, si eu cred ca e voie sa coacem duminica. Oricum nu putem doar sa ne odihnim. Nici "friptura de duminica" nu o facem sîmbata, asa ca ce ar conta ce coacem în cuptor? ... ca e dulce sau sarat...
Banuiesc ca stii ce am bifat la sondaj.

O seara frumoasa :*

Anonim spunea...

offff , o multime de bunatati cu ciupercute am vazut azi :(((( .... cat despre coptul duminica , ori coacem si dulce si sarat :) ori doar ne odihnim si nu mai facem nimik ;).... eu nu ma odihnesc !!! Eu de obicei dulce fac sambata , iar duminica papika , dar clar folosesc cuptorul !!!

Bucate Apetisante spunea...

Multumesc Maya de opinie,pupici!

Bucate Apetisante spunea...

Cat, fa o pauza macar o zi din weekend, harncuta mai esti :)
Multumesc de parere!

TeoBucatar spunea...

Cum de am pierdut chiflele astea cremoase?Cred ca nici amintirea nu mai din ele:)Pupici!

DiaMar bucataria galbena spunea...

Ce grozav arata,asa de cremoase.Te pup!

sarah spunea...

aaaaa m-am lamurit.hai ca mi-a venit inima la loc ca ma speriasem.pupici

Bucate Apetisante spunea...

Nu, Teo, s-au gatat de mult :))

Bucate Apetisante spunea...

Multumesc Dia!

Bucate Apetisante spunea...

Sarah, esti tare simpatica :)))
Pupici!

Lady Butterfly spunea...

Eu tot asa am fost crescuta cu ideea ca nu se coace duminica, si nici mancare nu se face. In general fac sambata, dar am mai gresit uneori...:"> Ce rezultat ti-a iesit?

Bucate Apetisante spunea...

Da' chiar, am uitat sa spun despre rezultat. :)
Majoritatea voturilor au fost '' pro '' pentru coacerea prajiturilor duminica.Doar vreo voturi au fost contra.

In bucatarie cu Aziz spunea...

Grozave chifle !!!cat despre coptul Duminica ce sa-ti spun doar ca orice incerc sa fac duminica personal nu imi iese ,desi de foarte multe ori sant obligata ca in aceasta zi sa fac anumite lucruri cu atat mai mult cu cat Duminica e sa zicem,,luni,,in Israel e prima zi lucratoare a saptamanii :(

In bucatarie cu Aziz spunea...

Apropo imi apare casuta cu persoane interesate aici la tine ...au fost cateva dati cand nu aparea,pup o zi frumoasa!!

Anonim spunea...

E mare pacat sa coci duminica. Duminica e ziua lui Dumnezeu, e ziua pe care trebuie sa i-o dedicam lui, e ziua incaretrebuie sa mergem la biserica si sa-i multumim pentru tot binele din viata noastra. asta e parerea mea.imi place blogul tau felicitari!

Bucate Apetisante spunea...

Multumesc mult Anonim pt.parere si imi pare bine ca-ti place blogul.
O seara frumoasa!

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} ~x( b-( x( =)) @};-

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...