Image and video hosting by TinyPic Blog culinar pentru cele/cei care invata sa gateasca dar si pentru cele/cei care au deja experienta in bucatarie

sâmbătă, 15 octombrie 2011

Spanac

Azi am gatit ceva de care imi era pofta de cel putin 2 saptamani. SPANAC !!! drooling drooling  Nu stiu cat mai rezistam si nu exagerez.Asa o pofta de mult nu am ''vazut''.
Bun, poftit si facut. De obicei il mananc cu ou ochi dar de data aceasta am zis ca il fac cu chiftele ca asa erau cerintele. happy 
Dar pana la urma ne-am trezit in farfurii cu peste pane big grin ca asa a fost dorinta bucataresei big grin
   Dar sa trec si la reteta...
 Ce va trebuie :
     1 kg de spanac (din care mie mi-au iesit vreo 5 portii), 20 g unt, 2 lg de ulei, 2 lg de faina si lapte atat cat vreti voi sa-l faceti de lichid, usturoi dupa gust, sare.
   Prepararea:
      Se pune la fiert spanacul, asta dupa ce l-ati spalat bine si i-ati rupt coditele, intr-o oala suficient de mare incat apa sa-l acopere. Se fierbe pana cand se inmoaie bine dupa care se strecoara. Cand s-a scurs apa, atat cat se poate scurge, il tocati cat mai marunt.
In oala in care vreti sa faceti spanacul, se pune untul, uleiul si faina si se prajesc. Peste acestea se pune spanacul tocat, sarea  si se amesteca bine. Urmeaza sa turnati laptele, putin cate putin, ca sa va dati seama din timp cam cat de lichid vreti sa fie spanacul. Altii il prefera mai consistent, altii mai curgaret.
    Il lasati sa dea cateva clocote, puneti usturoiul trecut prin presa si gata spanacul. Daca vreti, puteti face separat intr-o tigaie un fel de rantas din usturoi si il puneti peste spanac dar dupa parerea mea e cam acelasi lucru.
     Tot asa ceva va iesi in final:
          


 
Urmeaza, candva, si reteta pentru peste pane.
       Pofta buna tuturor!                

18 comentarii:

Maya spunea...

Si eu am facut spanac cu cîrnaciori de vita! Gînd la gînd! :)

Bucate Apetisante spunea...

Mmm...ce bun cu carnaciori!!!

TeoBucatar spunea...

Nu am mai facut de mult spanac si imi place desi am probleme cu culoarea la dra mea si nu stiu cum sa-l"ascund" ca-l gaseste orict de putin as pune in mancaruri!

Bucate Apetisante spunea...

Teo, cati ani are dra ta? :)
Poate reusesti cumva sa o pacalesti pana la urma. :)

sarah spunea...

cand eram la mama acasa fugeam de spanac si urzici ca der bombe.acum nu fai fug nici de spanca dar nici de bombe:)))doar am locuit atatia ani in Pakistan:D
chiar as manca o portie de spanac,se pare ca pofta se transmite.pupici

Bucate Apetisante spunea...

Sarah, pe unde esti tu nu se gaseste spanac?
Daca nu, poate prinzi cand vi pe acasa.
Pupici!

Antonina spunea...

Imi place spanacul aproape in orice combinatie.. ce-i drept in ultima vreme l-am cam ocolit.. sau el pe mine ;( Tare bun mai e!!

Bucate Apetisante spunea...

Acum e momentul Anto, ca dupa-aia nu mai gasim asa usor...
Numai daca nu ai pus la congelator.
Pup!

felis spunea...

Spanac cu peste pane!!!!... Vreau s euuuu!!!... Ce pofta mi-ai facut!!!

Bucate Apetisante spunea...

Sac, sac, asta asa ca si tu cu pufoasa ta m-ai facut sa salivez :))

Cristina spunea...

Ne place mult spanacul!!! Din pacate copilul meu nu il accepta decat cu un ou ochi... Eu ca si tine mai pun un snitel... BUN!!!

DiaMar bucataria galbena spunea...

Imi place spanacul.Eu fac salata de spanac.Al tau arata tare bine.Pup!

Anonim spunea...

Si mie imi place tare mult alaturi de ochiuri de oua sau cartofi prajiti , vai ce pofta mi-ai facut tu mie acuma !!!!

Bucate Apetisante spunea...

Cristina, se pare ca celor mici nu le prea place spanacul.:)
Pot spune ca nu am auzit nici o mamicuta care sa spuna ca el ei copilas ii place papica asta.:)

Bucate Apetisante spunea...

Multumesc Dia! Pupici!

Bucate Apetisante spunea...

Cat, treci la fapte!
Salutari!

Lady Butterfly spunea...

Eu am mancat odata spanac asa si stiu ca nu mi-a placut. Poate acum ar trebui sa incerc, daca tot ziceti voi ca e asa bun ;))

Bucate Apetisante spunea...

Cum se face la tine spanacul ?
Mi-ar placea sa mai stiu si altfel de retete.
Poate ai chef odata sa scri. :)

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} ~x( b-( x( =)) @};-

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...