Image and video hosting by TinyPic Blog culinar pentru cele/cei care invata sa gateasca dar si pentru cele/cei care au deja experienta in bucatarie

marți, 6 septembrie 2011

Galuste cu prune

   
       Reteta este preluata dupa cea a lui Radu Anton Roman dar eu o stiu de la ''Restaurantul de acasa''. Cantitatile eu le-am modificat putin  si unu-doua ingredinte din reteta originala cred ca eu nu le-am folosit.
Ingredientele necesare sunt:
        500 g cartofi, 200-250 g faina, 1 ou , un praf de sare, cateva prune, putin ulei, pesmet ,zahar, scortisoara.
Prepararea:
Cartofii se pun la fiert cu tot cu coaja in apa. Cand sunt fierti se sparg ca pentru piure. Faina se amesteca cu piureul de cartofi ,oul, un strop de ulei, praful de sare si se face un aluat. Un aluat lipicios care va va scoate din minti :))
   Pregatiti prunele: le spalati si le scoateti samburii. Intr-o tigaie se pune la prajit pesmetul cu zaharul si scortisoara dupa gust.
Cand s-a maronit, se ia de pe foc.
  Din aluatul rezultat pentru galuste, se iau bucati cu mainile prafuite bine cu faina :) si se fac in palma sfere de aluat.  Se pune in centrul sferei de aluat cate o pruna si se invarte in maini pana cand se acopera toata pruna cu aluat . Se tot procedeaza asa pana cand vi se gata aluatul sau prunele disponibile.
   Se pun galustele in oala cu apa si putin ulei ce ati pus-o la fiert de dinainte. Galustele se pun la fiert doar atunci cand apa clocoteste. Se tin la fiert pana cand se ridica la suprafata si de atunci inca mai vreo 3-5 minute. Pentru ca sa stiti timpul de fierbere, puneti pentru inceput doar o galusca care va fi de test, cand credeti ca e gata o scoateti pe o farfurie si o taiati . Asa veti sti cat sa le tineti pe urmatoarele. Daca vi se par prea moi cat sunt calde, nu va panicati, nu inseamna neaparat ca e un esec, cand se racesc se mai intareste aluatul. Dar dupa ce le-ati scos din oala, nu uitati sa le tavaliti prin pesmet , cat sunt calde si se lipeste bine pesmetul de ele.
    Se pot servi cu smantana si zahar sau numai cu zahar:
               
      Pofta buna va doresc!

            
   

12 comentarii:

TeoBucatar spunea...

Poza frumoasa!Astept reteta!

Oana Roxana spunea...

Have,ma primesti la masa? :D Astept reteta!

Bucate Apetisante spunea...

Teo,multumesc!

Bucate Apetisante spunea...

Oana,din pacate prunele nu sunt facute in acest moment, le-am facut acum vreo saptamana si ceva si nu am apucat sa le postez.

Anonim spunea...

ce frumos arata , mi-ai facut o pofta de zile mari !!!!

Bucate Apetisante spunea...

Multumesc Cat!
Inca sunt prune pe piata, treci repejor la treaba :))
Te pup!

FLORY spunea...

N-am facut niciodata ,trebuie neaparat sa-ncerc,pupici!

Maya spunea...

Sotul meu le adora, iar eu urasc sa le fac! :D Nu stiu de ce?
Pup :*

Bucate Apetisante spunea...

Nici eu nu le mai fac degraba fiindca ma dispera aluatul lor :)

Lia spunea...

Tiiii,

Anul acesta nu am facut inca gomboti cu prune.
Trebuie sa ma pun iute pe treaba ca mi-ai facut pofta .

Maya spunea...

Daca tot ti-a fost dor de "aia micii" , treci si-i vezi... ce mai fac :D
Pupici si un weekend superb!
M.

Bucate Apetisante spunea...

Dragiiii de ei,cat sunt de scumpi! :)

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} ~x( b-( x( =)) @};-

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...