Image and video hosting by TinyPic Blog culinar pentru cele/cei care invata sa gateasca dar si pentru cele/cei care au deja experienta in bucatarie

joi, 22 septembrie 2016

Prajitura cu nuca, ness si cola


Lista prajiturilor de pe blog se mareste cu ultima mea isprava in bucatarie , un dulce cu arome de nuca, ness si cola. Cautam de mult o reteta de prajitura cu licoarea numita cola si in acelasi timp mi-era pofta de o prajitura cu crema de ness.  Si am gasit  exact ce imi trebuia la Irina (Blogul Irinei). Practic asa mi-am indeplinit doua dorinte . La Irina o veti gasi ca o prajitura de post, eu am modificat una alta in  reteta, am adaugat oua prin urmare acum prajitura e una mai... pacatoasa :) 

Ca sa  puteti face si voi prajitura, asa cum am facut-o si eu,  va trebuie :
Blat :  2 oua, 320 g faina , 250 g zahar , 250 ml cola, 2 lg de miere, 6 lg de ulei, o lingurita de bicarbonat de sodiu stinsa cu  zeama de lamaie, 120 g nuci prajite tocate grosier.
Crema : un pachet de unt (200 g) , 100 g zahar pudra, 1 lingura rasa de cafea ness.
     Mod de lucru :
   Intai de toate se frig putin nucile pt a deveni usor crocante, intr-o tigaie fara nici un fel de unsoare. Se dau deoparte iar dupa ce se racesc se toaca grosier cu un cutit.
Cu ajutorul unui mixer se bat bine cele doua ora cu zaharul si  mierea iar apoi de adauga cola continuand sa mixam. Se adauga si uleiul, mixam si in cele din urma se adauga si bicarbonatul stins cu cativa stropi de zeama de lamaie.  Dupa  toate acestea se pune si faina, putin cate putin, amestecand cu o paleta de silicon  de data aceasta . Nucile ajung  ultimele in compozitie  si amestecam usor pana ce e totul bine incorporat. Odata obtinuta compozitia pentru blat aceasta se transfera intr-o tava de prajitura acoperita cu hartie de copt (tava sa fie cam de  20 si ceva cm / 30 si ceva cm)
   Se da la cuptor la aprox. 160 grade pana trece de testul scobitorii. Dupa coacere se lasa la racire.
In acest timp ne ocupam de crema.
 In mixer se pune untul la temperatura camerei , se mixeaza bine, bine de tot cu zaharul pudra apoi se pune ness-ul care a fost amestecat in prealabil cu 1-2 linguri de apa rece. Se mixeaza pana cand untul e pufos si zaharul nu se mai simte grunjos in crema.
 Cand prajitura e deja rece se intinde crema pe toata suprafata ei. Eu nu am bagat deloc prajitura la frigider, fiecare cum considera, dar crema fiind cu unt aceasta se va intari la rece . Depinde o cum preferati.

     

Cam aceasta ar fi reteta , daca o faceti sper sa va placa. Mie imi place si ma bucur ca am gasit-o fiindca asa cum ziceam mai sus , e exact ce cautam :)  Chiar daca am modificat reteta originala va spun ca rezulatul e bun :) 


La revedere ! 

1 comentarii:

Unknown spunea...

IT'S GREAT TO TALK WONDERFULLY ABOUT DR. ELLEN. I'm Vanessa Canga. I had a beautiful union with my husband and shared happiness, warmth and true love. We lived together for 10 years and had two children. A few months ago we started having endless problems and continuous discussions. The house was full of unhappiness and my children were always crying seeing us fight all the time. Eventually she walked away and took away all means of communicating with him. I did everything I could to get him back because of how much I loved him but to no avail. Dr. Ellen came to my rescue when I contacted him and revealed that there was a woman behind my problems and he promised to help me which she did when I followed his procedures. My husband came back to our house and we reconciled. We live happily together again.
*If you want to reunite with your husband.
*If you want to have a peaceful marriage/relationship.
*If you need a spell to get pregnant.
*If you want to cure infertility.
*If you want to avenge/reclaim your property.
*If you want a promotion spell.
Dr. Ellen can also help you. contact him via Whatsapp: +2349132180420
Email: ellenspellcaster@gmail.com

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} ~x( b-( x( =)) @};-

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...