Image and video hosting by TinyPic Blog culinar pentru cele/cei care invata sa gateasca dar si pentru cele/cei care au deja experienta in bucatarie

sâmbătă, 13 aprilie 2013

Tarta cu mere si crema frangipane

Vin cu a doua reteta cu care particip la provocarea lunii Aprilie gazduita de Adina. De data aceasta ma prezint cu o tarta cu mere si crema frangipane , sper eu cat mai rustica fiindca asta era dorinta Adinei. M-am bucurat cand am vazut aceasta cerinta fiindca se face ca si eu sa fiu o iubitoare de cadre rustice desi nu am aratat asta pana acum.
  Daca vreti sa faceti tarta veti avea nevoie de urmatoarele ingrediente si indicatii ...

Ingrediente :
  •  pentru crusta: 180-200 g de faina, 2 lg de zahar cat mai fin, un varf de cutit de sare, 130 g unt fooarte rece ( il puteti baga pentru cateva minute inainte de folosire la congelator), 4 lg de apa la fel de rece (puteti sa o tineti inainte de folosire si pe aceasta putin la congelator atentie insa nu chiar atat de mult incat sa inghete), esenta de vanilie dupa gust. Acest aluat este o combinatie de retete pe care le-am vazut pe net.
  •  pentru crema mea frangipane aveti nevoie de: 80 g fulgi de migdale prajiti , 2 lg de zahar, 1 ou mai mic si 10-15 g unt. De ce ziceam crema mea fiindca am facut-o dupa cum mi s-a parut mie ca e mai buna, am tinut doar sa respect ingredientele cremei, creme din diverse retete gasite pe marele internet.
  • pentru umplutura am folosit 3 mere,  zahar si scortisoara pudra dupa gust.
  •  pentru uns : 1 galbenus si putin lapte 
  • decor : cativa fulgi de migdale.
  Preparare:
       
            Intai de toate se pregateste aluatul pentru crusta. Intr-un bol destul de incapator se pune faina amestecata cu sarea, zaharul , untul (pe care l-ati rupt sau taiat in cubulete). Se amesteca totul cu mainile pana se ajunge la o consistenta nisipoasa. Apoi se adauga apa si esenta de vanilie. Se framanta  pana se face un aluat lipicios ( nu-l framantati mult, daca se vad bucatele mititele de unt prin el e foarte ok, nu va alarmati). Se imbraca in folie alimentara si se da la frigider pana ce pregatim restul tartei.
       Pentru crema frangipane am macinat intr-o rasnita fulgii de migdale pe care i-am prajit putin inainte, cu 2 lg de zahar. Migdalele macinate cu zaharul , oul si untul le-am amestecat pana s-au facut crema. Se lasa deoparte deocamdata si se trece la cele 3 mere.
 Pe acestea le-am curata de coaja, le-am scos mijlocul cu seminte si le-am taiat in cuburi maricele. Se  amesteca cu zahar si scortisoara intr-un bol si le-am lasat sa se linisteasca putin happy
  Se scoate aluatul din frigider  , pe masa de lucru se presara faina din plin si se intinde aluatul cu ajutorul unui facalet, in forma de cerc. Peste acesta se pune crema frangipane avand grija sa lasam marginile aluatului libere ( marginea libera sa fie cam de doua-trei degete grosime) , se pun merele peste crema si se inchide tarta ridicand marginile libere peste mere. Deasupra merelor se presara fulgii de migdale.
       Se transfera cu mare grija intr-o tava acoperita cu hartie de copt (sau mai usor : se asambleaza direct in tava ce o bagati la cuptor, desigur acoperita cu hartie de cop) , marginea din aluat se unge cu galbenusul batut cu putin lapte si se coace pana cand tarta s-a rumenit frumos.

                                                                                                                                                                            
Cine serveste o bucata ? coffee

18 comentarii:

Anonim spunea...

Eu sigur vreau o felie !! ;)
Multumesc frumos ca te-ai alaturat provocarii mele !!
O duminica frumoasa !!

Adela Zilahi spunea...

Uffff!! Peste tot de tarte dau, parca vreti sa-mi faceti in ciuda!!! :))
M-as declara foarte multumita daca as servii si eu macar o firimitura. A mai ramas ? Pupici!!

Bucate Apetisante spunea...

Adina,mi-au placut tare mult ingredientele alese si-am participat cu drag si placere. :)

Bucate Apetisante spunea...

Adela, a mai ramas putin, impartim :) sau daca nu, mai facem.
Peste tot sunt tarte ca lumea se inghesuie la provocarea Adinei ;)
Pupici !

adnia spunea...

arata minunat!

Bucate Apetisante spunea...

Multumesc Adnia!

Simona spunea...

Sa-ti mai spun ca-mi ploua in gura?! Banuiesc ca stii deja.. :)
Pup cu drag

Bucate Apetisante spunea...

:-* Simo !

Dorina spunea...

Eu cu siguranta vreau o felie !

Biochimist la cratita spunea...

Arata minunat!

Bucate Apetisante spunea...

Dori, nu mai este. :)
Dar facem ;)

Bucate Apetisante spunea...

Alina, multumesc frumos.

Haplea spunea...

Foarte bine arata tarta ta!

Bucate Apetisante spunea...

Multumesc Haplea!

Maya spunea...

Buna rau! Arata de zile mari!
Pupici!

Bucate Apetisante spunea...

Danke schön Maya :-*

Haplea spunea...

Foarte apetisanta tarta!

Bucate Apetisante spunea...

Multumesc din nou Haplea ! :)

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} ~x( b-( x( =)) @};-

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...