Image and video hosting by TinyPic Blog culinar pentru cele/cei care invata sa gateasca dar si pentru cele/cei care au deja experienta in bucatarie

duminică, 22 septembrie 2013

Baigli cu dovleac si scortisoara

    Un alt baigli mai gasiti si aici : Baigli  .  
Cele doua retete sunt diferite in ceea ce priveste consistenta aluatului si  umplutura , care de data aceasta e de dovleac. 
Aviz incepatorilor in bucatarie: aceasta reteta e una dintre acelea la care cantitatea de faina nu e bine precizata, voi folosi termenul  '' atat cat cuprinde'' si asta din cauza ca nu am cantarit faina, am pus putin cate putin pana cand am considerat eu ca e suficient.
    
Ingrediente:

          Aluat:  200 ml apa, 100 ml lapte, 5 lg ulei +1 lg de ulei pt uns mainile la framantat daca e nevoie, 20 g unt topit, 3 lg de zahar si 1 plic zahar vaniliat, un varf de cutit de sare,  esenta de lamaie sau de portocala, 1 plic de drojdie uscata de la Dr.Oetker (cred ca  are 7 grame ),  faina cat cuprinde si 1 ou batut pentru uns . Din cantitatea asta mi-au iesit 2 baigli.
         Umplutura : un dovleac (eu am avut unul mediu) curatat de coaja si dat pe razatoare, zahar si scortisoara dupa gust, 1-2 lg de gris.

  Preparare:

        Apa, laptele se incalzesc. Se pun intr-un bol incapator iar peste ele se pun zaharul si zaharul vaniliat, sarea ,uleiul si untul topit , esenta si drojdia uscata. Se amesteca bine cu o lingura pana ce s-au dizolvat toate. Se pune apoi faina putin cate putin atat cat e nevoie si se framanata  pana se ajunge la un aluat pufos. Daca e nevoie , la framantat , se ung mainile cu putin ulei.
    Se lasa la crescut intr-un loc cald, timp de o ora. In acest timp dovleacul curatat de coaja si dat pe razatoare se frige intr-o tigaie cu zahar si scortisoara (eu am pus scortisoara din abundenta ca-mi place) pana se inmoaie si apare sucul lasat , se adauga grisul, se mai frige putin si se lasa la racit.
  Dupa ce aluatul a crescut frumos, se imparte in doua, se intinde prima foaie avand grija ca pe suprafata de lucru sa fie presarata  faina, se pune umplutura si se se roluie aluatul . Capetii i-am inchis cat am putut de bine.
   Intr-o tava de chec, tapetata cu hartie de copt, se pune baigli , se mai lasa cateva minute sa se relaxeze dupa care se unge ou si se baga la cuptor pana se coace frumos, la o temperatura de 160-170 grade.              
                          
               O Duminica placuta !           


16 comentarii:

Stefy spunea...

mai ai o feliuta si pentru mine? ca arata foarte bine!!!

Bucate Apetisante spunea...

Mai e foarte putin, dar impartim :)
Multumesc Stefy :-*

fashion doctor spunea...

draga mea, mersi frumos pentru cuvintele frumoase! si tu esti pentru mine o sursa comtinua de inspiratie. yumi, yumi! te pupp

Bucate Apetisante spunea...

Si eu iti multumesc Stella !
O Duminica placuta ! :-*

Simona spunea...

Tare delicios trebuie sa fie...

Bucate Apetisante spunea...

Da, a fost ... :)

Maya spunea...

Ce pufos e aluatul! Arata taaare bine! :X

Bucate Apetisante spunea...

Multumesc draga Maya :-*

coco spunea...

sa te trezesti intr-un weekend si sa miroasa asa in casa...mmmm...:)

Bucate Apetisante spunea...

Salutari Coco ! :-*

Alice Kitchenette spunea...

ce pufoseni, la cat de bine arata nu poate fi ecat extrem de bun, imi plac :))

Bucate Apetisante spunea...

Chiar a fost pufos si bun si nu pot decat sa ma bucur ca-ti place Alice. :)
Pupici !

retetele mele dragi spunea...

buna! sunt adnia de la Adnia's blog si voiam sa va anunt ca blogul meu se numeste acum Retetele mele dragi!, iar noua lui adresa este aceasta: http://retetelemeledragi.blogspot.ro! daca ma aflam deja in blogrollurile voastre, va rog din suflet sa operati schimbarea casutei mele, in asa fel incat aceasta sa poata fi gasita si de acum inainte! mii de multumiri!

Bucate Apetisante spunea...

Buna Adnia, '' problema'' rezolvata deja ;)

Ramona Alina spunea...

Ce bunãtate, vreau si eu :D

Bucate Apetisante spunea...

Mai facem Ramo,dovleacul e in asteptare :)

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} ~x( b-( x( =)) @};-

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...