Image and video hosting by TinyPic Blog culinar pentru cele/cei care invata sa gateasca dar si pentru cele/cei care au deja experienta in bucatarie

marți, 3 mai 2011

Fursecuri Ovis Molis

Reteta si denumirea acestor fursecuri e de pe gourmandine.ro. Sunt minunate de servit dimineata alaturi de o cana cu lapte sau cu cafea , cine bea. Sau pur si simplu ca desert.
Reteta este cea de mai jos.
   Ingrediente:
    300 g faina, 180  g unt , 1 galbenus crud, 100 g zahar pudra, 1 lgta praf de copt,un praf de sare, gem si optional zahar pudra pentru pudrat.
    Prepararea:
        Zaharul se freaca bine cu untul care, de preferat, sa nu fie imediat scos din frigider ci sa fie la temperatura camerei, pana cand primeste consistenta unei creme.
    Separat , intr-un alt bol, se pune faina amestecata cu praful de copt si praful de sare, galbenusul de ou si untul frecat cu zahar. Se amesteca bine pana cand devine un aluat:

  
Acesta se baga la frigider pentru 30 minute. Dupa acest timp se scoate si se ciupesc bucati din el, bucati din care formam mici bilute. Le asezam frumos pe tava de la cuptor acoperita cu hartie de copt:

   
Mie mi-au iesit 20 de bilute (fursecuri). Dupa ce le-am asezat pe toate in tava , in mijlocul lor facem o adancitura cu degetul sau cu un obiect care are capatul rotund:


In fiecare adancitura punem gem si le dam la cuptor la o temperatura nu foarte mare dar nici prea mica. Eu le-am tinut la 160 grade, dar depinde de la cuptor la cuptor:


Daca doriti le puteti pudra cu zahar pudra, eu zic ca asta e mai mult pentru decor ca ele oricum sunt bune, dulci  :)   :
    O sa repet  reteta asta cand voi avea timp din nou:


      In ultima poza cineva a indraznit sa-mi muste un fursec  :-)


  Spor cu reteta!

5 comentarii:

felis spunea...

Mmm ce bune trebuie sa fie!!!

Bucate Apetisante spunea...

Da,chiar e buna reteta asta de fursecuri.O recomand!

Irina spunea...

Imi plac mult!

Cristina spunea...

In Germania se fac in mod special de Craciun si se numesc ochi de inger. Sunt foarte bune!

Bucate Apetisante spunea...

Nu stiam acest lucru :)
Multumesc de vizita!

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} ~x( b-( x( =)) @};-

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...