Image and video hosting by TinyPic Blog culinar pentru cele/cei care invata sa gateasca dar si pentru cele/cei care au deja experienta in bucatarie

sâmbătă, 28 ianuarie 2012

Pariziene cu gem de visine

Reteta preluata de pe '' Restaurantul de acasa'' dar cu alta umplutura. O bunatate, cum sa vi le descriu altfel ? Impatimitii de produse de patiserie si nu numai, le vor manca din doua imbucaturi. Pot paria  ca da.happy 
  Ok, trecand la reteta, va scriu ca pentru bunatatile astea veti avea nevoie de :
     500 g faina, 20 g drojdie proaspata, 10 g zahar vanilat, 70 g zahar, 1 ou, 50 g unt topit,  260 g lapte, un praf de sare , eu am pus dupa capatzana mea si un strop de ulei.
Pentru uns va mai trebuie si un galbenus si o lg de lapte iar pentru umplutura eu am ales gem de visine dar se pot umple si cu orice alt fel de gem sau finetti/nutella.
Cum veti face: 
        Faina se pune intr-un bol mare. Laptele se incalzeste putin. Drojdia se sfarama intr-o canuta si peste ea se adauga putin zahar si putin lapte caldut. Amestecati usor pana cand drojdia s-a topit si o aruncati peste faina. Tot peste faina se pune acum si restul de zahar, zahar vaniliat, praful de sare, oul batut bine, untul topit. Se amesteca pana cand totul devine un aluat si treptat se adauga laptele. Eu cum va spuneam, in timp ce framantam la un moment dat mi-am uns mainile cu putin ulei si asa am continuat sa framant. Dupa ce a rezultat un aluat usor elastic se lasa la crescut acoperit , intr-un loc cald, pana isi dubleaza volumul.
Se scoate din bol, pe suprafata de lucru se presara faina, aluatul se taie in 8 bucati din care se fac 8 bile. Fiecare bila se intinde cu sucitorul ca forma unei palmi, jumatate din ''palma'' se taie in fasii la final aratand intr-adevar ca o manuta de om happy  Se pune umplutura pe partea intreaga, se roluie aluatul pana ce ajunge la fasiile crestate iar apoi fiecare fasie sau ''degetel'' se trece peste ruloul format. Capetii se inchid bine.
                        
     Se pune hartie de copt intr-o tava si fiecare pariziana formata se aseaza acolo.

    Se lasa la crescut o ora dupa care se unge cu oul batut si amestecat cu lapte, dupa care se baga la cuptorul preincalzit pana cand s-au copt. Nu cred ca dureaza mai mult de 20 min la o temeperatura de 160-170 grade. Cam atat mi-a luat mie cu temperatura precizata. Dar depinde si de cuptor.




         
V-as chema sa serviti, dar nu mai sunt   devil   tongue

17 comentarii:

Stefy spunea...

vai ce bine arata!! cu siguranta o sa fac si eu reteta in viitorul apropiat!!!

Bucate Apetisante spunea...

Multumesc Stefy!

Simona spunea...

Mmmm... delicioase!!! Numai bine ptr maine dimineata.. si nu numai! Pupici

Bucate Apetisante spunea...

Pupici Simo !

TeoBucatar spunea...

Foarte frumos da taietura asta!

Bucate Apetisante spunea...

Si mie imi place Teo. :)

Ioana V. spunea...

delicii adevarate!

Dorina spunea...

Le-ati mancat pe toate ? De parca eu nu as stii cum se face asta ... la noi nu tin mai mult de 2 zile .

fashion doctor spunea...

draga mea,in primul rand iti multumesc mult ca esti mereu prezenta la mine. apoi vreau sa spun ca eu mereu ma inspir de la tine , ca trebuie sa gatesc zilnic sii imi place sa inventez ceva gustos.te-am adaugat in blogroll ca sa fiu si mai aproape de tine.puuup

Ramona Alina spunea...

Vai, ai pãpat tot si nouã nimic?aratã super:)

Bucate Apetisante spunea...

Multumesc Alinutzikule :-* Sper ca nu te superi ca te alint asa ;)

Bucate Apetisante spunea...

Dory, tot,tot,tot! :D

Bucate Apetisante spunea...

Multumesc Modniza,vin cu drag la tine si la fel voi veni si de acum incolo.
Ma bucur tare ca iti pot fi de folos cu idei pentru gatit.
Te imbratisez cu drag. :-*

Bucate Apetisante spunea...

Ramona Alina, egoista am fost. 8-}
Data viitore fac cinste cu pariziene. :)

:-*

Dorina spunea...

daca tot ai fost "haloasa" si le-ai papat pe toate fara mine , iti dau un premiu. E la mine pe blog .

Bucate Apetisante spunea...

Multumesc,l-am vazut, il postez acum ca mai sunt restanta de la cineva. :D

Carol spunea...

Interesant mod de a le rasuci. Si ce pufoase ti-au iesit!

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} ~x( b-( x( =)) @};-

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...